FIND RECIPES HERE

25 Sept 2015

DARK/MOODY FOOD PHOTOGRAPHY

Assalamualaikum...



Harini takde resepi nak share.Tapi aku nak share benda ni, dark/moody food photography.Ha ape kebendakah ini? Kalau sesape yg minat dengan food photography mesti perasan kan sesetengah pic food mesti ade yang moody means suram2 je kan to mknn tu still terang dan jelas.macam pic yang aku post kat atas ni.

Pic2 ni dah di edit sikit guna picasa je..Kena pndai la tambah sikit mne yg tak sesuai tu.Bak kate profesional photographer, editing is essential part of the digital photography workflow.So tak salah nk edit tapi sikit sikit je ye..Terlebih edit akan nampak pic tak real..

Sejak akhir2 ni tetibe je aku terobses dengan moody food ni.Mungkin sebab boring kot asyik ambik gambo terang benderang sekali sekala nak jugak ala ala candle light dinner.heuheuheu.



Disebabkan aku belom lagi berkemampuan nk ade dslr sebijik (ceh ayat sedih) susah jugak la nk setting segala bagai reflector, dengan nk pegang hp lg, so hasilnya pun cenggini la..haha. takpe sok2 boleh improve lagi kan. Usaha tangga kejayaan.hehe.

P/s :takde sape ke nak derma masuk akaun bank aku, tak dapat 2.6 biliion pun takpe asal lepas beli dslr. heuheuheu


0 komen:

Post a Comment