FIND RECIPES HERE

12 Jul 2015

TIPS SEMBUHKAN SAKIT LEHER/SALAH BANTAL

Assalamualaikum...



Salah bantal mesti setiap orang pernah rasa kan.Sakitnya fuh memang mencabar.Nak buat kerja pun susah.Tahun lepas aku first time kena sakit leher yang teruk gak la.Seminggu lebih baru baik.Tu pun pergi klinik.Sebab dah tak tahan.Berdenyut-denyut.Bila sakit leher automatik pakej sekali dengan sakit kepala.Kurang asam je doktor gelakkan aku macam robot katanya.cet.Tak kisah la doc nak gelakkan yang penting dapat mc.ho3.

Bulan lepas aku kena lagi sakit leher.Mula-mula sakit kat bahu bahagian tengah kat belakang.Aku rasa sebab meja buat kerja tu tinggi kot.Pastu terus sakit kat leher sebijik sakit macam salah bantal.Fuh nak drive pun susah.Nak pandang belakang nak tengok ada kereta pun tak boleh.Terpaksa la aku pusingkan sekali badan.Dah sebijik macam robot.ho3.Bila nak letak kepala nak tidur pun sakit.
huhu.

Sebab aku malas nak pergi klinik (nanti kena gelak lagi), aku pun teringat dulu pernah guna AMMELTZ YOKO YOKO.Tapi dulu aku guna sekali je.So aku pun nak try lagi, aku pun beli la yoko yoko ni.Kat kedai runcit pun ado, harga lebih kurang RM 8-13 (tak ingat).Ammeltz yoko yoko ni lepas ko sapu je kat kulit memang rasa panas la.Aku letak banyak-banyak, konon sapu banyak boleh baik cepat, fuh pedih kot.Tapi sekejap je pedih.Aku try sapu dalam 2-3 hari gak la.2 kali sehari..Hari ke 4 or 5 alhamdulillah sakit leher aku dah berkurang.Leganya.dapat la aku buat kerja dan tidur dengan aman.hehe

So sesapa yang sakit leher/salah bantal tu boleh la try sapu Ammeltz yoko yoko ye.

*Good night semua..jangan lupa bangun sahur ye esok.ngeh3

0 komen:

Post a Comment