FIND RECIPES HERE

23 Apr 2014

CUTI-CUTI MALAYSIA 3 - PENGKALAN BALAK

Assalamualaikum...


Aku sekarang dah jarang betul update blog.huhu.banyak peristiwa betul bulan ni.Tukar department pulak tu..banyak benda baru kena belajar..Tapi aku hepi!sebab dapat keje bidang yang aku minat.Setelah maca-macam benda jadi.Akhirnya tercapai jugak hajat aku...Alhamdulillah syukur sangat..

So time ada mood nak update ni baek update cepat.kang lambat2 mood lari pulak...ho3

Bulan lepas, kali ni family aku g jalan-jalan cari pantai kat pengkalan balak, Melaka..Dah lama dah dengar cite katanya pangkalan balak ni tempat popular kategori pantai.huh siap ade kategori lagik.ho3.tapi betul ke best tempat ni?memang BEST giler.Chalet yang kitorang duduk ni pun mmg cantik.puas hati sgt.harga pun berpatutan.satu bilik untuk semalam tak sampai RM100 pun (tak ingt hrge brpe.ho3)...siap lengkap ngn tv, toilet besar,katil besar, ade rak.Scenary memang cantik.ade pokok kelapa.Pastu tempat barbeku disediakan..memang best.Chalet ni mak aku yang pilih.terbaik la mak aku.hehe.cumanya satu je, staff dia ade la sorang tu cam kerek.dah tau orang nak check in tengah hari, bilik tak siap lagi.bila kita tanya marah-marah pulak.patutnya jaga la customer kan...naseb bek pas dah siap cuci sume bersih..so xdela nak mrh lama-lama.ho3.Nama chalet ni chalet Hajah Mahawa.

Chalet ni memang dekat ngn laut.So senang la kalau nak mandi manda.Pastu pas mandi senang boleh masuk toilet lalu pintu belakang.So xdela kotorkan bilik dengan baju basah2 kan..


Disebabkan semangat nak mandi laut, few weeks sebelum g aku ngn akak aku dah sibuk cari pelampung.haha.dah besar2 pun gatai nak pelampung jugak.sebab aku takut bila kena tolak ombak tu cam tak stabil je badan.Cari punya cari tak jumpa gak pelampung tuk orang dewasa.Pulak tu g kedai masing2 malu nak tanya.haha apa da..yela kan, dah tua2 pun nak pelampung g.kena gelak je kot.ho3.

Malamnya tu pas dah penat mandi manda, cam biase buat barbeku..Fuh penat giler aku tetibe tersangkut pulak kat situ tukang terbalikkan segala ayam daging sosej sume.ho3.Paling nyampahnya ada pulak satu group duk depan chalet ni,kira berdepan ngn chalet kitorang buat parti harijadi pulak.Adoi.dah la gaya parti yang dibuat cam tak berkenan je aku tgk.huhu.Seb bek aku jenis yang kalau penat senang je tido,tak kisah dah bunyi pom pom bagai.ho3.

Mak ngn abah 
alisha nape pandang cik emi camtu.haha
alisha geli ye kakinya
menghayati keindahan.ho3
Akak mok.:b







Faris tak mandi.duk ngn nenek ngn atuk





abg ye.hihi

Tidur ye zikri.ibu pangku..hehe


Hehe
Akak mok peace!

4 comments:

  1. uih bestnye! sy ingat nk g kat cni gak~ sbb ada aktiviti bbq malam tu, so kena cari tempat yg camni... memang seronok ke tempat ni? nak tau gak harga dy berapa..
    p/s: minat NewS gak~ Tegoshi Yuya~~~ <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sgt best tempat ni.bilik selesa,toilet besar.try la g... kalau time cuti rm60 kalau tak silap.kalau hari biasa rm50. excited ade gak peminat News n tegoshi kat sini..hehe

      Delete
  2. Nak tanye chalet ni operasi lagi tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak sy xsure la pulak.nak senang call je dlu tuk confirmkan :)

      Delete