FIND RECIPES HERE

23 Dec 2013

FOOD PHOTOGRAPHY - AMATEUR VERSION

Assalamualaikum...


Lately aku sangat obses dengan food photography.Actually aku saje je cari wastern recipe.Pastu minat sangat dengan cara dorang ambik gambar makanan.Salah satu yang aku admire food photo dia ada kat website ni Baked by rachel.Ada teknik-teknik tersendiri.Aku pun dah mula la berangan nak terer  macam dorang ni.haha (cita-cita tinggi melangit).Still dalam proses pembelajaran.Mana boleh nak terer on da spot kan.Kena la start dari bawah.Mungkin ambik masa bertahun nak expert dalam food photography ni..takpelah usaha tangga kejayaan kan...hehe.

Entry ni sebenarnya aku nak share gambar yang aku baru ambil petang tadi. Takdela cantik pun, still amatur.:D Saje nak test aku punya woods backdrops.Berpeluh den mengetuk sana sini nak cantumkan  kayu-kayu ni.Naseb baik kat umah ada banyak kayu yang abah simpan lebihan bertukang dulu-dulu.Object yang aku dapat cilok ada bawang je,bawang pun bawang la.trial je pun..:D






0 komen:

Post a Comment