FIND RECIPES HERE

8 Dec 2013

THIN CRUST CHICKEN PIZZA

Assalamualaikum...


Piza panas-panas!!

Pizza ni aku buat dah lama, tak ingat bila.bulan lepas kot. nak tulis entry tak tulis-tulis.malas menguasai.heh.

Kali ni aku buat yang thin crust punya, doh nipis.kalau makan banyak pun tak kenyang.haha. Resepi doh dia sama je macam yang aku buat buat before ni.Topping je lain..Kalau nak refer resepi dia ada kat SINI

Pizza yang ni aku buat half je dari yang link aku bagi tadi.So dapat la dua loyang. Cara nak dapat doh yang nipis senang jek, guna penggelek doh (omputih cakap rolling pin).Buat la kat mana-mana atas meja ke,kerusi ke, gelek sampai dia betul-betul nipis (kalau tak betul2 nipis nanti bila doh naik akan jadi tebal) lepas tu baru masukkan dalam loyang.Disebabkan doh dia ni kenyal, kena picit-picit yang kat bahagian tepi loyang tu untuk elak doh tak kembali ke bentuk asal. (haha apela la ayat bm aku macam pelik je)



Penuh Cheese:D


0 komen:

Post a Comment