FIND RECIPES HERE

1 Oct 2013

KERANA SENGGUGUT AKU MC.....

Assalamualaikum....

Ketika ini,disaat aku menulis ruangan ini, aku sebenarnya tidak berapa sihat.cewah.ayat novel.wahaha.waaa.sebenarnya aku tengah diserang senggugut sejak pagi tadi.aku tulis blog ni pun sebab saje nak menyibukkan diri mane la tau dpt kurangkan sikit rasa nyilu kt perut tu.Kadang-kadang bila kita syok buat sumthing terlupa pulak tang sakit tu.

Sejak pagi tadi before pergi kerja sebebnarnya dah rasa tak sedap di rahimku.:( (hanya orang yang mengalami senggugut je tau membezakan sakit perut or sakit kt part rahim tu).Tapi gigih pergi kerja jugak,biasela aku kan pekerja contoh.wahaha. tak sedap la nak cuti sebab baru kerja dua bulan.Walaupun bukan saje-saje nak cuti,tapi still tak sedap di hatiku ini,:D tapi bila dah dekat lunch tu dah tak tahan sangat,dah tak pikir dah nak jadi perkerja contoh ke tak,yang penting aku nak baring landing atas tilam nak merehatkan perutku dan rahimku yang rasa macam mengecut tahap max.Mungkin posisi aku duduk tu yang bagi pressure kt kaki terus ke perut.Lagi pulak dalam ofis bisela sejukkkk.Lagi kecut dalam perut tu lagi la sakit.

Balik kerja gigih ni terus g klinik.Aiyak dush2.klinik tutup la pulak.tgh break.Yela diorg pn nk mkn nk solat.K takpela aku balik umah dulu,rehatkan diri jap.Datang klinik balik nak ambik mc punya pasal sanggup la aku ulang alik ke klinik itu.nasib baik tak ramai orang.

Tetibe nampak macam ade sorang mamat bawak steteskop masuk klinik.alamak doc muda ke harini.Huhu.selalu doc yang umur pakcik tu.Malu la pulak nak cakap senggugut.Alah tak kisah la.Dia bukan kenal aku pun.

And then masuk la jumpa doc.
aku: (sambil duduk).errr,saya.....senggugut.
Doc: sengugut.... (dia ulang balik ayat aku)
aku: (tunggu sekejap sambil tengok dia tulis.cuba baca tapi bukan paham pun.tulisan doc kan macam cakar ayam.hohoho).doc saya nak mc harini..
Doc: (dia ni macam tak dengar je apa aku cakap.kusyuk benor menulis.setelah habis menulis).nak ubat ke?
Aku: ha'a (sambil angguk)
Doc: (sambung tulis)ok.saya bagi ubat bla bla bla (tak ingt ape dia ckp sebab tgh fokus tggu dia cakap pasal mc sambil menahan sakit perutku)
Aku: (angguk) dengan mc sekali ye doc.(haha.klakar la pulak.desperate gler aku nak mc)
Doc: (sambil senyum) iye.dengan mc...

Lega misi berjaya.dapat gak mc.risau la jugak mane la tau doc tak caya kita sakit senggugut kn.before ni aku penah je dapat mc sebab senggugut kat klinik ni tapi tu doc lain..ni doc lain....

Balik-balik rumah pulak perut masuk angin sebab lewat lunch.memang terus aku buat air milo.makan ubat.pastu baring meniarap.tetibe tertidur pulak.wahaha.sebab aku rasa sejak pagi tadi aku menahan sakit sampai habis dah tenaga aku.tu yang ngantuk tahap gaban.sekejap je tidur.bangun-bangun sakit perut masuk angin dah hilang.tapi senggugut still ada.sakitnya sampaikan setiap step kaki aku bila berjalan tu terus direct tekan ke perut.aku jalan dah macam orang lepas beranak.dengan sambil tekan perutnya.
pakcik google punya pic

Tadi aku mintak akak aku ubat senggugut dia.color putih.ubat ni aku tak suka sangat sebab bau wangi.tapi terpaksa la try makan sebab nak baikkan senggugut ni.waa.dah berapa banyak la painkiller terkumpul dalam perut aku ni.tak bagus betul.rasanya ubat ni pun tak mujarab.sakit tak hilang pun..

Camane nak kerja esok ni.confirm la tak boleh cuti dah.takkan nak cuti direct dua hari kan...huhu.harap-harap esok kurang sikit la sakit...

0 komen:

Post a Comment